Friends and meetings ;) - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Bert Koster - WaarBenJij.nu Friends and meetings ;) - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Bert Koster - WaarBenJij.nu

Friends and meetings ;)

Door: Karin en Emma

Blijf op de hoogte en volg Bert

10 April 2019 | Nederland, Lelystad

Wat een bijzondere dag was het vandaag! Vanmorgen begonnen we de dag met een dagopening van Sarah. Dat ging over arm en rijk en wat de Bijbel ons ervan zegt. Daarna gingen we naar het ZOA hoofdkantoor in Nwoya. Daar kregen we te horen wat we vandaag gingen doen. Toen zijn we met 3 mensen van het hoofdkantoor en onze 2 busjes op pad gegaan! Ook onderweg kijken we onze ogen uit, we zwaaien veel naar mensen die langs de weg lopen of een klein stukje van de weg hun huisje hebben. Wat een warm welkom bij de Laminlatoo speed school! Letterlijk en figuurlijk… :) Speedschool is een school voor kinderen We hebben in de klassen gekeken, en een stukje les meegedaan. We hebben daar ook onze cadeaus vanuit Nederland overhandigd. Ze vonden het springtouw en de ballen geweldig! Dat zien jullie wel op de foto’s!
De volgende school was de Lii Pakiya speedschool. Ook daar weer veel enthousiaste leerlingen en teachers. Daar hebben we het springtouw met z’n allen uitgeprobeerd.
Onderweg hebben we Rolleggs gegeten en iets leuks gekocht voor jullie!
Maar we vertellen natuurlijk niet wat…:)
Daarna zijn we naar het Driestar community school support project/Ghony Cogo
geweest. Hier werd voor ons gedanst en heel veel speeches gehouden van de oudercommissie, bestuur, headmaster enz. enz. enz…..
Tussen de scholen door moeten we natuurlijk wel ver rijden.
Onderweg zien we dus heel veel van de natuur. En de mensen natuurlijk…
Daarna gingen we naar een farmer Group in Anaka. Het was erg leuk om te zien hoe mensen daar hun eigen business opbouwen door middel van bijenhouderij en de verkoop van honing.
Bij het ZOA kantoor hebben we weer lekker gegeten. Geit.

Flowers to youhoeee!

-xx- ons!

• 10 April 2019 - 15:52

Tanja:

Hoi allemaal! Leuk hoor, jullie verslagen. Kunnen jullie Bert nog wel een beetje in toom houden? Genietse de komende dagen, groetjes voor jullie allemaal, speciaal aan Faroek, als jullie hem zien! Tanja

• 10 April 2019 - 16:10

Koos En Hetty:

Ha Allemaal,
    Leuk om elke dag met jullie mee te kijken door middel van al die foto`s. Wat een indruk zal dat nalaten, een reis om nooit te vergeten! Geniet er van en allemaal de groetjes.
    Koos en Hetty

• 11 April 2019 - 04:55

Tineke:

Wat beleven jullie veel. Voor vandaag: veel plezier en geniet van alle dingen. Zie uit naar de verhalen.
    Groet, Tineke.

• 11 April 2019 - 07:43

Wim Jongste, De:

Hallo Ugandareizigers,

Indrukken zeker??? Herken sommige dingen wel. Hopelijk mogen jullie foto's maken (Bert kan hééél streng zijn! Let gerust ook op hem en neem hem een beetje in bescherming, heeft hij ook wel nodig. Bert, zet 'm op: je kan 't, hahahah) Het is enorm leuk om op iemand in te zoomen en diens leven beter te leren kennen in plaats van allemaal een beetje. Kijk je al uit naar de Safari? Doe de groeten aan de mensen van ZOA daar en spreek ze moed in voor het werk wat ze doen. Geniet ervan, Wim de Jongste

• 11 April 2019 - 16:11

Maria Van Dam:

Leuk om mee te lezen met jullie avonturen! Voor vertrek je niet meer gezien maar een hele mooie reis nog gewenst Emma! groet, mevrouw van Dam