Laatste dagen in Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Bert Koster - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Bert Koster - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Oeganda

Door: Kees en Karin

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 April 2019 | Oeganda, Kampala

We begonnen vandaag op het ZOA kantoor in Arua. Daar hebben we met elkaar gezongen en de dagopening gedaan. Daarna volgde volgens Oegandese traditie het voorstelrondje voor de staff van het ZOA kantoor. Prachtig om te zien en te horen dat de leerlingen dit al heel goed af gaat. Jaap heeft ons voorbereid op ons bezoek naar de settlements. Voordat we naar de settlements afreisden brachten we een officieel bezoek aan een hoge chief om officieel toestemming te vragen voor dit bezoek. In deze settlements heeft ZOA scholen gebouwd voor de vluchtelingen uit Zuid-Soedan. Onvoorstelbaar om te zien dat ruim 1900 leerlingen de beschikking hadden over 6 klaslokalen.. groep 1 en 2 kregen les onder de boom op het schoolplein. ZOA heeft daar ook ingezet op sanitaire voorzieningen speciaal voor meisjes, zodat ze als ze ongesteld zijn wel gewoon naar school blijven gaan. Indrukwekkend om het verschil te zien tussen Nederland en hier in Oeganda. Wat hebben wij het dan goed. Vanavond hebben we met Jaap gegeten. Daar namen we ook afscheid van hem. We hebben hem bemoedigd en ter herinnering een mooie kaart gegeven met persoonlijke wensen en bemoediging voor hem. Het is maandagavond.. morgen reizen we terug naar Entebbe (600 km). Om daar in de avond op het vliegtuig te stappen naar Nederland. We hebben er zin in om iedereen weer te mogen begroeten. Willen jullie voor ons bidden voor een veilige terugreis?

Want de Geest doorbreekt de grenzen, die door mensen is gemaakt!

• 16 April 2019 - 00:19

Renee Gersie - Israel:

Prachtig om jullie reisverslag te mogen volgen. Heel erg bedankt. Hoede vlucht terug

• 16 April 2019 - 04:01

Tineke:

Nog even en dan zijn jullie al weer terug. Dat ging snel, die tijd.
    Goede reis terug. En dan wachten op jullie verhalen.

• 16 April 2019 - 05:25

Geurtje De Kruijf :

Het was weer een mooi reisverslag! Goede terugreis allemaal.